Používáte starou verzi webového prohlížeče. Pro využití veškerých funkcí webu aktualizujte svůj prohlížeč nebo použijte jiný.

Linde MH vyrobil jubilejní světově nejúspěšnější vysokozdvižný vozík

19. 10. 2017

Elektrický vysokozdvižný vozík Linde řady 386 se stal nejvíce vyráběným vysokozdvižným vozíkem svého druhu na světě.

Montážní linku opustil jubilejní vozík s pořadovým číslem 111 111. Důvody tohoto úspěchu jsou dva: bezkonkurenční všestrannost vozíků a legendární spolehlivost.

Když byla v roce 2006 zahájena ve společnosti Linde Material Handling výroba prvních elektrických vysokozdvižných vozíků E12-20 řady 386, poptávka byla už od počátku enormní. Díky naklápěcím válcům sloupu nad hlavou řidiče, odpružení podvozku a zdvihovému stožáru, ale i pro svou komplexní ergonomickou koncepci překonala tato řada dokonce i úspěšnost předchozích modelů řady 335. V minulých desetiletích si společnost vybudovala jméno zvláště v oblasti vozíků se spalovacím motorem – hydrostatika je hluboce zakořeněna v DNA společnosti Linde MH. Přesto se objevily první náznaky změn. „Naši zákazníci jednoznačně žádali o produkt z řady elektrických vozíků ,E‘ od společnosti Linde MH, který bude podávat podobný výkon jako produkt z řady motorových vozíků ,H‘, ale bude bez emisí,“ vysvětluje vývojář Wolfgang Hock, který v té době výrazně přispěl k zahájení produkce. „Skutečnost, že tyto vozíky mají po jedenáct let strmou prodejní křivku, dokazuje, že náš koncept byl a nadále je správný,“ dodává.

Řada 386 disponuje některými přednostmi, které zajišťují její vysoký výkon. Například dvoumotorovým pohonem předních kol, který poskytuje vynikající trakci ve stoupání, či kombi řídicí nápravou u čtyřkolové verze, jež dovoluje otáčení téměř v konturách vozíku. Další výhodou je odizolovaná kabina, která z velké části zabraňuje přenosu vibrací na řidiče, nebo vestavěná nabíječka pro velmi snadné dobíjení baterie. Od roku 2016 je dodávána i verze využívající lithium-iontové trakční baterie. A to vše je doplněno řadou bezpečnostních prvků a bezkonkurenční možností výběru až ze 30 modelů. To znamená, že takovýto vysokozdvižný vozík může být používán takřka kdekoli – ať už se jedná o dopravní a logistický sektor, automotive a strojírenství, nebo zpracovatelský průmysl. Řada 386 z výrobního závodu Aschaffenburg se proto používá po celém světě. Nejvíce fascinující je, že kromě běžné údržby o tomto vysokozdvižném vozíku po servisní stránce v provozu prakticky neuslyšíte. „Můžete se na ně opravdu spolehnout,“ souhlasí zákazníci.

Můžete se na ně spolehnout: flotila elektrických vysokozdvižných vozíků série 386 používaných v papírenském průmyslu - zde u předního polského výrobce vlnité lepenky Werner Kenkel v polském městě Krzycko Wielkie.

Můžete se na ně spolehnout: flotila elektrických vysokozdvižných vozíků série 386 používaných v papírenském průmyslu - zde u předního polského výrobce vlnité lepenky Werner Kenkel v polském městě Krzycko Wielkie.

Jubileum ve výrobním závodě v Aschaffenburgu oslavovali nejen pracovníci na montážní lince. Gratulovali také zaměstnanci, kteří byli u zahájení výroby této řady, vyjádřili své gratulace, včetně Alexandera Herbericha, který jako odpovědný předák dohlížel na počátek výroby. „Především jsme se museli s tímto zcela novým typem vozíků seznámit. Výrobní postupy se naprosto lišily od ostatních produktových řad. Dnes už si však tykáme s každým šroubkem,“ říká se smíchem Alexander Herberich.

Andreas Krinninger, předseda správní rady společnosti Linde Material Handling, zdůrazňuje: „Společnost Linde MH se rychle vyvíjí v poskytovatele řešení pro manipulaci se zbožím. To však nezmění zásadní význam vysokozdvižného vozíku pro naše podnikání. I nadále do této oblasti soustřeďujeme naše odborné znalosti i maximální nadšení. Jsem hrdý na to, že společnost Linde MH vyrábí nejúspěšnější řadu elektrických vysokozdvižných vozíků na světě. Uděláme vše, abychom tuto pozici v budoucnu udrželi!“