Používáte starou verzi webového prohlížeče. Pro využití veškerých funkcí webu aktualizujte svůj prohlížeč nebo použijte jiný.

Testování nové generace vysokozdvižných vozíků od společnosti Linde

„Jedním slovem: velkolepé!“
Nový dieselový vysokozdvižný vozík H25 a elektrický vysokozdvižný vozík X25 od společnosti Linde Material Handling

Odborný novinář a renomovaný expert na vysokozdvižné vozíky Theo Egberts podrobil dieselový vysokozdvižný vozík H25 a elektrický vysokozdvižný vozík X25 od společnosti Linde Material Handling podrobnému testu. A výsledek? Oba modely dosahují historických výkonnostních rekordů a určují nové standardy pro své třídy nosnosti.

Odmítnutí odpovědnosti

Veškeré obrázky laskavě dali k dispoziciAndersom Testing, Theo Egberts a Mark Dohmen.

„Abych to shrnul: jsou nejlepší ve své třídě,“ říká Theo Egberts, nezávislý novinář a široce uznávaný tester vysokozdvižných vozíků. Důvodem nadšení Theo Egbertse jsou vidlicové vysokozdvižné vozíky H25 a X25. Oba patří k nové generaci vysokozdvižných vozíků s protizávažím, kterou společnost Linde Material Handling uvedla na trh v posledních třech letech.

Video s výkonnostními testy vysokozdvižných vozíků H25 a X25 od společnosti Linde Material Handling, které provedl Theo Egberts
Svým dieselovým vysokozdvižným vozíkem H25 a elektrickým vysokozdvižným vozíkem X25 určuje společnost Linde v obou třídách nové standardy. Nikdy předtím nebyl žádný vysokozdvižný vozík tak produktivní.

Kromě elektrických vysokozdvižných vozíků X20–X35 a dieselových či plynových vysokozdvižných vozíků H20–H35 zahrnuje nová řada také elektrické vysokozdvižné vozíky E20–E35 pro použití ve vnitřních prostorách. Všechny jsou založeny na společné technické platformě. To znamená, že vozíky nabízejí stejnou vynikající úroveň z hlediska viditelnosti, ergonomie, bezpečnosti a možností připojení. Elektrické modely E a modely se spalovacími motory H nahrazují předchozí řady Linde ve třídě s nosností 2 až 3,5 tuny.

Modely X však představují zcela nový typ elektrického vysokozdvižného vozíku. Díky své výkonnosti a robustnosti představují modely X na trhu skutečnou elektricky poháněnou alternativu ke klasickým spalovacím motorům. V testovacím středisku společnosti Linde v Erlensee měl Theo Egberts možnost důkladně otestovat modely H25 a X25. Svůj odborný posudek popisuje na renomované webové platforměLogisticsinside.eu.

Dieselový vysokozdvižný vozík H25: Honba za rekordem

Theo Egberts se nejprve podrobně zaměří na vozík Linde H25 se vznětovým motorem. Stejně jako jeho četní předchůdci je i nejnovější vozík se spalovacím motorem z Aschaffenburgu vybaven osvědčeným hydrostatickým přímým pohonem, což Theo Egberts ve své testovací zprávě kvituje s potěšením: „Srdcem vozíku je stále hydrostat Linde, který spojuje flexibilitu s vynikající ovladatelností.“

Díky zvýšenému výkonu čerpadla hydrostatu může vznětový motor běžet při nižších otáčkách, čímž se tlumí hluk motoru a zároveň se optimalizuje spotřeba paliva. Spotřeba vozíku H25, jež činí 8,79 litru na 100 palet, je výrazně nižší než průměrná hodnota 11,25 litru na 100 palet v této třídě nosnosti. Z hlediska hospodárnosti a efektivity se tak vozík H25 řadí ve svém oboru mezi dva nejlepší.

V nejdůležitější testovací kategorii vozík H25 konečně naplno odhaluje svou sílu a bez okolků stanovuje nový výkonnostní rekord. „Z hlediska produktivity dosahuje vozík Linde H25 nejvyšší hodnoty od doby, kdy jsme před 33 lety začali s měřením,“ shrnuje Theo Egberts. „S výkonností 384 palet za osm hodin společnost Linde zlepšila svou vlastní nejvyšší hodnotu o 7,5 procenta a stanovila novou nejvyšší hodnotu pro 2,5tunové dieselové vysokozdvižné vozíky.“

K radosti Theo Egbertse společnost Linde také zcela přepracovala podvozek vozíku a kabinu řidiče. „V nové kabině se pracuje mnohem příjemněji. Řidič má mnohem lepší výhled na náklad a do pracovního prostředí. Okna jsou větší a je zde více místa. V tomto modelu se cítíte pohodlněji než v tom předchozím.“

Přečtěte si vše o dieselových vysokozdvižných vozících H20–H35

Elektrický vysokozdvižný vozík X25: Velkolepý výkon

Další na řadě je vozík X25. A ten svou výkonností ohromuje i zkušeného testera vysokozdvižných vozíků Theo Egbertse: „Zaměřili jsme se především na manipulaci s vozíkem Linde X25 a na jeho výkonnost. A ty jsou jedním slovem velkolepé! Žádný vysokozdvižný vozík v historii našich testů nebyl při sprintu tak rychlý jako tento výkonný silák.“

S maximální rychlostí 22 kilometrů za hodinu a dokonalým ovládáním díky dvoupedálovému řízení Linde nabízí vozík X25 nebývalou produktivitu, říká Theo Egberts. „Společnost Linde zde zkonstruovala vozík, který je stejně rychlý a výkonný jako dieselový vysokozdvižný vozík.“ Není tedy žádný div, že vozík X25 ihned stanovil nový rekord pro přepravu elektrickým vysokozdvižným vozíkem, a to 381 palet za osm hodin. „Jedná se o nejvyšší hodnotu, jakou kdy elektrický vysokozdvižný vozík dosáhl. A je jen těsně pod nejlepší hodnotou, kterou jsme právě dosáhli s vozíkem Linde H25.“

Kabina řidiče nového elektrického vysokozdvižného vozíku X25 od společnosti Linde Material Handling
Nový elektrický vysokozdvižný vozík od společnosti Linde Material Handling při použití
Lithium-iontová baterie od společnosti Linde Material Handling
Kabina řidiče nového elektrického vysokozdvižného vozíku X25 od společnosti Linde Material Handling
Nový elektrický vysokozdvižný vozík od společnosti Linde Material Handling při použití
Lithium-iontová baterie od společnosti Linde Material Handling

Napájení vozíku X25 zajišťuje lithium-iontová baterie od společnosti Linde. Odborník na vysokozdvižné vozíky Theo Egberts uděluje nejvyšší hodnocení také pohonnému systému: „V jízdním režimu zaměřeném na výkon i v režimu efektivity je spotřeba energie výrazně pod průměrem této třídy.“

Při nastavení s maximální výkonností je provozní doba vozíku delší než jedenáct hodin. V úsporném režimu je možných i 13 hodin provozu, přičemž produktivita vozíku je stále velmi vysoká. Vzhledem k tomu, že lithium-iontové baterie lze kdykoli dobíjet, je možné používat vozíky X25 bez problémů i 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Linde H25 a X25: Nové standardy

U obou nových modelů se opět výrazně zlepšil také jízdní komfort. „Ergonomie je na vysoké úrovni,“ poznamenává Theo Egberts. Ke snížení zátěže řidiče přispívá především prostornost interiéru, předvídatelnost manipulace a nízká hladina hluku a vibrací. Zejména řidiči, kteří vysokozdvižný vozík intenzivně používají, tyto výhody na konci pracovního dne jistě jasně pocítí.

„Svým dieselovým vysokozdvižným vozíkem H25 a elektrickým vysokozdvižným vozíkem X25 určuje společnost Linde nové standardy v obou třídách,“ shrnuje Theo Egberts výsledky testů nových modelů od společnosti Linde. „Nikdy předtím nebyl žádný vysokozdvižný vozík tak produktivní.“