Dieselový vysokozdvižný vozík Linde H20–H35 ve skladové hale
Dokonalost v každém detailu

Dieselové vysokozdvižné vozíky a plynové vysokozdvižné vozíky H20–H35 s hydrostatickým pohonem

Nová definice oborových standardů pro vysokodzvižné vozíky se spalovacím motorem: Dieselové vysokozdvižné vozíky a plynové vysokozdvižné vozíky H20–H35 od společnosti Linde Material Handling


Ať už se podíváme na obchod, řemeslnou výrobu, nebo průmysl, bez čelních vysokozdvižných vozíků se toho příliš nepohne. V důsledku elektronického obchodu, digitálně řízených procesů a dodavatelských řetězců zapojených do globálních sítí se však neustále zvyšují požadavky na technologie. Díky výměně informací s uživateli ze všech odvětví a všech velikostí jsme tedy vytvořili základ pro zcela novou koncepci vozíku.

Dieselový vysokozdvižný vozík H20 v kamenolomu
Čelní vysokozdvižný vozík Linde přepravuje ve tmavé hale za pomoci světla
Čelní vysokozdvižný vozík Linde projíždí mezi rolemi s papírem
Čelní vysokozdvižný vozík Linde nakládá zboží na nákladní vozidlo
Čelní vysokozdvižný vozík Linde stohuje plně naložené palety
Čelní vysokozdvižný vozík Linde při stohování beden
Dieselový vysokozdvižný vozík H20 v kamenolomu
Čelní vysokozdvižný vozík Linde přepravuje ve tmavé hale za pomoci světla
Čelní vysokozdvižný vozík Linde projíždí mezi rolemi s papírem
Čelní vysokozdvižný vozík Linde nakládá zboží na nákladní vozidlo
Čelní vysokozdvižný vozík Linde stohuje plně naložené palety
Čelní vysokozdvižný vozík Linde při stohování beden

Nové plynové VZV představují vše, čím se čelní vysokozdvižné vozíky od společnosti Linde vyznačují odjakživa – jsou mimořádně výkonné, bezpečné, uživatelsky přívětivé, robustní a umožňují univerzální použití. Každá z těchto vlastností byla neustále rozvíjena a zlepšována. Dostupné modely dieselových vysokozdvižných vozíků a plynových vysokozdvižných vozíků H20–H35 nastavují standard z hlediska výkonu, ergonomie, bezpečnosti a konektivity a umožní tak optimálně čelit výzvám v oblasti toku materiálů i v blízké budoucnosti.

Dieselové vysokozdvižné vozíky H20–H35: člověk a stroj jako jedna jednotka

Základem maximální produktivity je perfektní souhra řidiče a čelního vysokozdvižného vozíku. Vzniká tam, kde se vzájemně doplňuje výkonný pohonný systém, jako je hydrostatický pohon, a řídicí prvky umožňující intuitivní ovládání. Z tohoto důvodu byly dieselové vysokozdvižné vozíky a plynové vysokozdvižné vozíky H20–H35 i pracoviště řidiče kompletně navrženy s ohledem na řidiče a jeho potřeby. Díky osvědčené koncepci ovládání složené z dvoupedálového řízení a systému Linde Load Control určené k ovládání všech jízdních pohybů i pohybů zvedacího sloupu se vysokozdvižné vozíky ovládají jednoduše, přesně a intuitivně. Inteligentní uspořádání ovládacích prvků umožňuje, aby řidič dosáhl na všechny řídicí prvky dieselového vysokozdvižného vozíku H20–H35 s minimální námahou a mohl je ovládat s maximální precizností. Díky tomu mohou řidiči pracovat po celou směnu bez narůstající únavy.

Čelní vysokozdvižný vozík Linde ve skladové hale

Hydrostatický pohon

Bezúdržbový hydraulický systém dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35 přenáší beze ztrát sílu průmyslového motoru na hnací kola a hydraulický zdvih. Hydrostatický pohon tak umožňuje plynulý rozjezd, rychlé změny směru, citlivou manipulaci s nákladem a přesné manévrování v nejtěsnějších prostorech.

Kokpit nového čelního vysokozdvižného vozíku – volant není umístěný uprostřed

Decentralizovaný volant

Volant dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35 je umístěný mimo střed. Díky tomu se omezují pohyby ramene levé paže a zabraňuje se opotřebení kloubu. Volant je praktický, individuálně nastavitelný a umožňuje hladké řízení.

Dvoupedálové řízení v novém dieselovém vysokozdvižném vozíku H20–H30

Dvoupedálové řízení

Prostřednictvím osvědčeného dvoupedálového řízení lze vysokozdvižný vozík řídit mimořádně citlivě a přesně, jelikož obě nohy jsou neustále v kontaktu s pedály. Pravý pedál slouží k jízdě dopředu, levý pak k jízdě dozadu. Tímto způsobem má řidič přímou zpětnou vazbu o pohybech vysokozdvižného vozíku.

Kabina řidiče nového čelního vysokozdvižného vozíku

Systém Linde Load Control

Pomocí systému Linde Load Control řidič ovládá všechny důležité funkce zvedacího sloupu dieselového vysokozdvižného vozíku. Ovládací prvky jsou umístěny na ergonomicky tvarované loketní opěrce, která minimalizuje pohyby ruky a zabraňuje únavě. Volitelná doplňková tlačítka lze vybavit dalšími funkcemi.

Ovládací prvky v horní části včetně rádia

Individuálně nastavitelná stropní konzola

Prostřednictvím stropní konzoly lze v dieselovém vysokozdvižném vozíku H20–H35 ovládat důležité funkce, jako jsou světlomety nebo topení. Na konzole je umístěno jedenáct tlačítek, z nichž devět je vybaveno světelnými a výstražnými funkcemi. Zbývající tlačítka lze volně naprogramovat.

Čelní vysokozdvižný vozík Linde se snadným nástupem

Snadný nástup do vozíku

Nízký nástupní schod dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35 umožňuje pohodlné nastupování i vystupování bez ohledu na výšku osoby. Protiskluzový plech stupátka a ergonomicky tvarované nástupní madlo poskytují dodatečnou stabilitu.

Sedadlo řidiče nového čelního vysokozdvižného vozíku

Maximální pohodlí při sezení

U čelních VZV H20–H35 došlo k dalšímu rozvoji standardního sedadla řidiče, takže nyní nabízí více místa nad hlavou a umožňuje pohodlnější práci. Dvanáct variant sedadla nabízí dodatečný komfort a chrání před poškozením páteře.

Vnější pohled na prostor pro řidiče čelního vysokozdvižného vozíku Linde

Optimalizovaný prostor pro řidiče

Prostor pro řidiče v dieselových vysokozdvižných vozících H20–H35 zaručuje zejména spoustu místa pro hlavu a nohy. Hnací náprava, řídicí náprava a zvedací sloup jsou odděleny od podvozku, aby řidič byl chráněn před tělesnou zátěží způsobenou vibracemi.

Kabina řidiče nového čelního vysokozdvižného vozíku

Prostorná kabina

Velkoryse dimenzovaná kabina dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35 nabízí řidiči optimální výhled. Díky velkým sklům má řidič pocit, že sedí ve volném prostoru. Topení a klimatizace vyregulují teplotu v kabině během několika minut, aby měl řidič příjemné pracovní prostředí.

Vestavěná bezpečnost: Dieselový vysokozdvižný vozík pro koncepci „Vision Zero“

Při debatě o bezpečnosti se nesmí nic ponechat náhodě. Velkým cílem je v tomto ohledu koncepce „Vision Zero“ – žádné nehody ve vnitropodnikové dopravě. Z tohoto důvodu bylo u dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35 vylepšeno vše, co trvale snižuje nebezpečí nehody. Promyšlená konstrukce, perfektní výhled a množství výstražných a asistenčních systémů poskytují optimální pocit bezpečí uvnitř i vně vozíku. Platí totiž, že vozík lze využívat s maximální produktivitou pouze tehdy, když se řidič cítí bezpečně.

Výhled z vysokozdvižného vozíku H20–H35 od společnosti Linde Material Handling

Optimalizovaný výhled

U dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35 byly optimalizovány podvozek, kabina i zvedací sloup takovým způsobem, aby měl řidič všemi směry volný výhled na náklad i do okolí. Úzký zvedací sloup, úzký A-sloupek a snížený čelní plech usnadňují výhled dopředu, úzké vzpěry střešní konstrukce a volitelná střecha z pancéřového skla umožňují dobrý výhled nahoru. Přirozené zorné pole mohou rozšířit volitelné kamery rozmístěné po obvodu vysokozdvižného vozíku.

Nastupte si prosím: vychutnejte si 360° výhled z vozíku.

Konstrukce zaměřená na bezpečnost

Pasivní bezpečnost je u dieselového vysokozdvižného vozíku H20–H35 kapitolou samou pro sebe: boční lišty rámové konstrukce jsou velmi robustní a slouží jako ochrana proti nárazům. Nízké těžiště vozíku a vysoko zavěšená řídicí náprava snižují riziko převrácení. Horní sklápěcí válce a konstrukce zvedacího sloupu odolná proti kroucení zároveň zaručují vysokou zbytkovou nosnost a umožňují bezpečnou a citlivou manipulaci s nákladem i při velkých výškách zdvihu.


Bezpečný postoj a dobrá viditelnost

Množství bezpečnostních funkcí dieselových vysokozdvižných vozíků a plynových vysokozdvižných vozíků H20–H35 navíc pomáhá zabránit chybám při ovládání. Díky automaticky aktivované parkovací brzdě stojí vozík pevně na rampách i ve svazích a umožňuje řidiči vystupovat bez rizika. Všechny vysokozdvižné vozíky bez volitelné kabiny mají navíc sériově instalované elektronické monitorování zámku bezpečnostního pásu. Díky němu může nepřipoutaný řidič jet s vysokozdvižným vozíkem pouze rychlostí pro mikropojezd. Za účelem lepšího výhledu a dodatečné bezpečnosti lze vozíky H20–H35 vybavit mnoha řešeními osvětlení a výstrah, jako jsou LED pásky Linde LED Stripes, systém Linde Truck Spot a systém Linde VertiLight.


Pilní pomocníci

Dieselové vysokozdvižné vozíky H20–H35 jsou ve výrobním závodu vybaveny systémem Linde Curve Assist. Systém přizpůsobuje jízdní rychlost úhlu natočení a snižuje tak nebezpečí převrácení v zatáčkách. Sériovou výbavou je také systém Linde Load Assist, který určuje zbytkovou nosnost vysokozdvižného vozíku a snižuje tak riziko nehod v důsledku převrácení. Za účelem ještě větší bezpečnosti lze rozšířit ukazatele hmotností nákladů Linde i asistenční systémy Linde Safety Pilot a Linde Safety Guard .

Výbava do budoucnosti: dieselové vysokozdvižné vozíky a konektivita

Osoba u počítače – plánování vozových parků

Data jsou měnou budoucnosti, zejména v rámci toku materiálů moderních společností. Z tohoto důvodu lze u dieselových a plynových vysokozdvižných vozíků H20–H35 softwarově analyzovat všechny výkonové údaje. Díky sériově dostupné jednotce pro přenos dat lze čelní vysokozdvižný vozík jednoduše začlenit do systémů správy vozových parků, jako je systém Linde connect . Díky tomu bude použití vozíku efektivnější, plánování údržby bude přesnější a výpočet nákladů bude spolehlivější.

Přehled provozních údajů

Dieselový vysokozdvižný vozík pravidelně zaznamenává různé údaje, například počet provozních hodin, a bezdrátově je přenáší do softwaru správy vozového parku. Analýza dat poskytuje informace o tom, jak je vozík využívaný a vytížený.

Bezpečný přenos

Údaje o vozíku se u dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35 přenáší přes mobilní síť nebo prostřednictvím WiFi. Několikanásobné kódování zaručuje maximální ochranu údajů. K těmto účelům používá společnost Linde jednu z nejbezpečnějších cloudových infrastruktur na trhu.

Diagnostika a údržba

Digitální chybové kódy a evidence historie závad umožňují dálkovou diagnostiku vysokozdvižného vozíku. Aktualizace softwaru i další funkce lze do budoucna aktivovat „bezdrátově“. To zlepšuje výkon a funkčnost dieselových vysokozdvižných vozíků a udržuje je neustále v aktuálním stavu.

Maximální efektivita: méně prostojů, větší výkon

Dieselové vysokozdvižné vozíky a plynové vysokozdvižné vozíky H20–H35 jsou nejefektivnějšími plynovými VZV ve své výkonové třídě. To zajišťuje osvědčený systém hydrostatického pohonu, který z řidiče a vozíku tvoří intuitivně spolupracující jednotku, i robustní konstrukce a design pro snadný servis, které minimalizují prostoje nutné k opravám. Tato nejvyšší míra efektivita se projevuje také tím, že z hlediska celkových nákladů jsou nové vozíky H20–H35 lepší než konkurenční výrobky.



Pohon pro optimální manipulační výkon

Společnost Linde Material Handling zdokonalovala po celá desetiletí pohonný systém, který umožní přesné a citlivě ovladatelné zásobování plynových VZV energií. Základem této bezkonkurenční technologie je hydrostatický pohon.

Uzavřený a bezúdržbový hydraulický systém přenáší beze ztrát sílu průmyslového motoru na hnací kola a hydraulický zdvih, aby měl řidič při každé pracovní situaci dostupný přesně ten potřebný výkon. To zaručuje maximální manipulační výkon při minimální spotřebě paliva. Dieselové vysokozdvižné vozíky od společnosti Linde Material Handling již řadu let vykazují nejnižší emise ze všech vozíků na trhu. Nové vozíky H20–H35 splňují emisní normu Euro 5.


Údržba může počkat

Výpadky vozíků kvůli prostojům a úkonům údržby stojí čas, peníze i nervy. Díky robustní konstrukci a designu pro snadný servis odpadávají u dieselových a plynových vysokozdvižných vozíků H20–H35 dlouhé prostoje. Odolné boční lišty slouží jako ochrana proti nárazům a zabraňují škodám způsobeným kolizemi. Také nový průmyslový motor je mimořádně robustní. Místo ozubených řemenů obvyklých u motorových vozidel má například bezúdržbová čelní ozubená kola. Motor navíc monitoruje a chrání před přetížením systém Linde Engine Protection System (LEPS).

Za účelem rychlých a nekomplikovaných úkonů údržby byla díky snímatelnému opláštění a zvětšeným servisním otvorům zlepšena přístupnost k důležitým komponentám. Systém Truck Health Monitoring umožňuje komplexní monitorování poruch a rychlejší lokalizaci závad. Navíc je možný přenos chybových kódů, které umožňují první diagnostiku. Díky tomu může servisní technik přivézt vhodné náhradní díly nutné k opravě konkrétní závady.


Tyto vysokozdvižné vozíky se vyplatí

Skutečnost, že dieselové vysokozdvižné vozíky a plynové vysokozdvižné vozíky H20–H35 byly navrženy s cílem dosáhnout maximální efektivity, odhalují také údaje o výkonu vozíků. Certifikovaná výkonová zkouška prokazuje, že vozíky potřebují na stejné množství přepravovaného nákladu méně času a zároveň spotřebují méně paliva. Modelové výpočty ukazují, že z hlediska celkových provozních nákladů mají vozíky nejlepší celkové náklady v přímém konkurenčním prostředí, dokonce i při provozních dobách delších než 20 000 provozních hodin. Kromě výkonu vozíků jsou zde zohledněny také náklady na údržbu a na personál.

Přehled výhod

Osvědčená koncepce ovládání

Osvědčená kombinace systému Linde Load Control a dvoupedálového řízení tvoří základ rychlé a přesné manipulace s nákladem dieselových vysokozdvižných vozíků H20–H35.

Ergonomické pracoviště řidiče

Prostor pro řidiče čelních vysokozdvižných vozíků minimalizuje fyzickou zátěž řidiče a umožňuje pracovat po celou směnu bez narůstající únavy.

Optimalizovaný výhled

Volný výhled do všech směrů zvyšuje bezpečnost při manipulaci s nákladem, což výrazně zvyšuje produktivitu.

Robustní konstrukce

Dieselové vysokozdvižné vozíky H20–H35 jsou méně náchylné k opravám a vyžadují mimořádně nízkou úroveň údržby. To zaručuje vysokou dostupnost vozíků a zlevňuje každou hodinu jejich provozu.

Design pro snadnou údržbu

Snadný přístup ke klíčovým komponentám umožňuje servisnímu technikovi pracovat rychle a snižuje tak náklady na kontroly.

Perfektní možnost konfigurace

Díky množství sériových i volitelných doplňkových variant výbavy pro dieselové vysokozdvižné vozíky H20–H35 lze vozíky přizpůsobit individuálním účelům použití a konkrétním požadavkům.

Propojení do sítě ve výrobním závodu

Díky zapojení do digitální sítě lze analyzovat stav a využití dieselového vysokozdvižného vozíku H20–H35. Díky tomu lze optimálně plánovat nezbytné úkony údržby a efektivně počítat náklady.

Názory zákazníků

Nový dieselový vysokozdvižný vozík H20 při vykládce nákladního vozidla
Dieselový vysokozdvižný vozík H30 při použití ve společnosti Bohai Trimet Automotive